Sparad i Uncategorized

En tom skola

I dag var jag tillbaka i verkligheten. Skolan stod tom och golven var blanka av sommarens golvvård, kanske precis så utvilade och blanka som jag känner mig. Det är ett härligt tillstånd att befinna sig i. Energin finns, kreativiteten och kraften har samlats. Nu gäller det att likt en smart maratonlöprare hushålla med dessa sommarens superkrafter. De skall räcka ett tag.

Ärendet för dagen var de åtta flyttkartonger med material som på något outgrundligt sätt utan min vetskap har kommit att belamra vårt förråd. Skolor och sommar, ja det verkar vara ett samhällets sista utpost för en sorts nostalgisk inproduktivitet som är ack så omsprungen av allt och alla. Jag bara ler och tar mig an nästa kartong. Ganska skönt att bara få vara här och skrota runt.

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

