Sparad i Detta har hänt

Upprop

I dag hade vi upprop – äntligen i gång! Skolgården fylldes av elever som var sig lika, hade växt under sommaren, ändrat frisyr och alla var glada. Vi hade mycket praktiskt i dag och delade ut skåp och tittade på schemat – sådant är viktigt för att få en bra start. Finns det ingen grundstruktur så finns det inte utrymme att växa och utvecklas. Detta tror jag extra mycket på eftersom det är min personlighet att planera och ha struktur. Kanske på bekostnad av annat, som jag ser att mina kollegor gör bättre/annorlunda.

Det var en bra stämning i dag, lugnt och trivsamt. Det kändes som att eleverna kände på varandra lite efter en lång sommar. Jag ser fram emot att lära känna och arbeta med en ny mentorsgrupp som jag tror kommer att vara ett nöje att samarbeta med.

Jag upprepar för mig själv att i mötet med eleverna vara här och nu, 100% närvarande. Det är något jag verkligen vill utveckla det här läsåret. Varje samtal är så värdefullt. Roligt den här teminen är att jag har tre lektioner svenska i år 7 och år 9 och det ska verkligen utnyttjas väl, en satsning i tid ska synas i utveckling av kunskaper. Dessutom har jag förmånen att i mina ämnen träffa dessa grupper sammanlagt fem lektioner varje vecka. Det vill jag bygga på.

Det var en liten rapport om första mötet med eleverna – skolan har åter fått liv.

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

