Sparad i Uncategorized

Att hitta hem

Det har varit en väldigt intensiv och stressig månad, Jag har inte släppt skolan mentalt ens när jag varit ledig. Har känt mig ringrostig. Tvivlat på allt jag gjort. Lokalerna är varma, ventilationen vet jag inte var den är. Datorn har krånglat. Nytt och åter nytt att bli bekant med.

Dystert? Jag har utvecklas, tvivlat, lärt känna nya människor. Har omvärderat och tänker nu helt nytt. Provat nytt. Det är inte dystert. Det är utveckling.

Alla guldkorn. Leenden, roliga diskussioner, värmen i en elevs blick. Utmaningen att hitta alla som individer i ett klassrum. Klokheten vid utvecklingssamtal. Någon lyckas, får glimten i ögat. Högläsning. Leda en grupp, få den att vara en grupp som accepterar alla.

Det är ett tufft och krävande yrke. Det är ett yrke som kräver kompetens, ledarskapsförmåga och utbildning. Du jobbar med framtiden, i ett dynamiskt samspel. Världens bästa jobb. Jag vet att jag har hittat hem.

FrökenLinda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

