Sparad i Detta har hänt

Kort presentation av mig – digitala skollyftet

Linda Johansson här! Arbetar som lärare i svenska och engelska i Sollentuna kommun. Utexaminerades 2002, började jobba på en skola i Bagarmossen först och i Sollentuna har jag arbetat sedan augusti 2004.

Varför lärare? Började sent på lärarhögskolan i jämförelse, var 30 när jag började arbeta som lärare. Jag insåg att litteratur, läsning och det engelska språket var i princip det roligaste jag visste. Någon klok i min närhet påpekade ”Lärare, du borde bli lärare”.

Mötena. Dynamiken. Kreativiteten. Att det aldrig någonsin står stilla. Jag är nästan alltid vad jag kallar överstimulerad. Mycket intryck, en massa idéer och kreativa uppslag, frustrerad i bland – allt detta – vill inte leva utan.

Utmaningen efter att i augusti återkommit till läraryrket efter 2,5 års tjänstledighet är: Balans, LGR11, IKT, formativ och summativ bedömning, synligt lärande –  och att vara i nuet, där eleverna är. Söka dialog. Känna mig tillräcklig. I bland i alla fall.

Digitala skollyftet verkar vara en del i att utmana mig att ta nya steg, även om det blir myrsteg  början. Tack ni  följare på twitter och alla andra för inspirationen och de glada tillropen där ute.

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

