Sparad i Fröken Linda funderar, Pedagogik

En liten flipp. #BLOGG100

Genomförde i dag ett mål jag haft ett tag. Jag ville introducera en bok vi ska läsa via ett kort klipp jag skulle spela in till eleverna. I dag gjorde jag det. Satte mig i klassrummet och bara spelade in. Två tagningar sen var tiden för detta slut.

Jag hoppas det ger eleverna något och att det kan öka deras intresse. Filmen som film betraktad är medioker, men jag har gjort det själv och under tidspress. Det accepterar jag för syftets skull.

Frågan jag nu funderar på: Har jag prioriterat rätt sak? Tro mig när jag säger att jag har ett STORT antal andra saker jag skulle behövt göra också, som jag nu faktiskt prioriterar lägre eller för att förtydliga skjuter framför mig så att jag får jobba desto mer obetalt i påsk.

Vad mer krävs för att fånga eleverna (vet ju redan i princip vilka som INTE kommer att titta/inte läsa boken heller…. men inte av kunskapsrelaterade anledningar)? Detta brottas jag en hel del med nu, i de flesta grupper i alla fall.

Jag har i alla fall använt ett verktyg även om jag inte hade tiden att redigera proffsigt så vet jag hur det fungerar med att spela in, gå till IMOVIE och sedan publicera på youtube och sen då min undervisningsblogg. Så något gott för det med sig.

Rapporterar mer här på bloggen…

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

