Sparad i Uncategorized

Keep the Dream Alive #BLOGG100

Vi har på min skola nu sedan 3 år haft besök av Gospelverkstaden på skolan.

Under tre dagar arbetar en ledare och 5 studenter med klasserna i åk 8 och tar upp frågan om alla människors lika värde. utgångspunkten är förtrycket av de svarta slavarna och den amerikanska medborgarrättsrörelsen under 60-talet i USA.

IMG_0451IMG_0449

Eleverna varvar praktik med sång under dagarna. I kväll, sista dagen. anordnas så en gospelkonsert dit föräldrarna är inbjudna. Jag har sett det andra året nu och det är fantastiskt att de arbetet. Eleverna som kliver fram. växer och har unika talanger. Tillsammans på scenen, alla elever, oavsett talang och alla accepteras och är med.

Det här är viktigt och det är ett inkluderande sätt att arbeta. Alla är med. Till och med två killar i åk 9 kommer till skolan på kvällen och sköter tekniken. Det är häftigt!

Det här med att de har drömmar om att alla ska behandlas lika inger mig hopp för framtiden och det är framtiden jag arbetar med varje dag.

Återigen inser jag att jag har världen bästa jobb.

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

