Sparad i Fröken Linda funderar

Börjat processen 2 – tänker… mycket och på många saker.

Har fortsatt processen, måhända mest i tankarna. Det jag mest funderar på är några saker:

  • Hur får jag in ett inkluderande arbetssätt? Det är ett brett spektrum att tänka på. Har inlett med att jag behöver vara ännu tydligare med produkterna, bedömning och mitt/vårt VARFÖR? Sedan ska jag roa mig med att spela in ljud till en del av mina presentationer. Tänker lägga ut detta på mina undervisningsbloggar.
  • Hur ökar ALLA på skolan detta inkluderande tänk? Hur tas ansvar? När får vi tid att ligga steget före?
  • Ska jag starta en blogg till av typen samla mina presentationer och filmer? En mer liknande ”flippblogg”? Eller flippar jag själv ur då av att underhålla detta?
  • Har satt en hel del samma rubriker på arbetsområden som förra läsåret. Det tror inte jag innebär att min undervisning kommer att se likadan ut, för det vet jag att den inte kommer att göra.
  • Kommer detta vara läsåret då vi äntligen slipper lida av den fysiska miljön och av att packa upp och ner? Hoppas det! Vill bara kunna komma till en ren och snygg skola.
  • Varför rullas inte en röd matta ut när vi pedagoger anländer första dagen? Vi kommer ju laddade och redo, eller OK, JAG kommer laddad för ett nytt läsår. Förtjänar inte detta jubel och klang?
  • Jag har inte läst allt jag ens hade börjat tänka att jag skulle denna sommar heller. Väljer att strunta i det.

I skrivandes stund väntar en dag i morgon då jag kommer till ett helt sedan i juni nedpackat arbetsrum. Vad kommer jag att möta? Förväntningar lägger sig på en rimlig (läs låg) nivå.

Skolstart är i alla fall det bästa jag vet, snurrigt i skallen, stressat eller inte. Det är fantastiskt.

Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

