Sparad i Uncategorized

Vardag innan skolstart – varit på skolan.

Var inne på skolan i dag, mest för att mentalt ladda och förbereda mig själv. Kalla det volontärarbete…. 

Har nu installerat mig vid en ny plats i arbetsrummet och packat upp kartongerna. Minns inte var jag gömde min korg jag har lektionsmaterial i bara, men det löser sig. Att installera sig sådär innan alla andra kan vara känsliga saker, men tror inte att det gäller mina fina kollegor. Hoppas jag!

Sedan har jag varit i det klassrum jag och min klass ska ha i år. Ett bra rum, men det har stått oanvänt så i dag blev det till att skrubba och feja ett pentry samt lådor och hyllor. I morgon kommer två kollegor och jag att ta ett grepp om lärmiljön och inleda skapandet av ett ”modellklassrum”. Det ska bli intressant och jag hoppas på bra, pedagogiska diskussioner – och praktiskt arbete….

Skolan surrade av aktivitet. Lovskola, målning, tapeter med kunskapskraven sattes upp – kort sagt – organiserat kaos. En fin stämning på något sätt. 

Vill ha mer digitalt samlat i år, mindre papper – kommer kanske kännas sårbart, men det är dit jag vill – delvis redan är.

Avslutade med att fixa talad röst till min presentation/film om läsning. Tror den får duga.

Fröken Linda och läsning
Fröken Linda

Författare:

Bloggare, läsare och lärare.

Kommentera

